موتور گیربکس سه فاز

موتور گیربکس سه فاز

مقدمه:

موتور گیربکس سه فاز کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف از قبیل، بسته بندی، آسیاب برنج، غذا، معادن و مواد معدنی، کاغذ، فولاد، سیمان، ساخت و ساز و غیره دارد. برنامه های اصلی موتور سه فاز دنده در ماشین آلات مختلف شامل، پردازش سایر تجهیزات ساختمانی، تجهیزات کشاورزی، تصفیه خانه پساب، سیستم پارکینگ اتوماتیک اتومبیل و.. است. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با این سیستم، لازم است ادامه مطلب را دنبال کنید تا بتوانید شناخت بیشتری در این حوزه کسب کنید.

موتور گیربکس سه فاز

نکات قابل توجه در بررسی عملکرد موتور گیربکس سه فاز

قابلیت های تولیدی در بررسی عملکرد موتور گیربکس سه فاز شامل مراکز چرخشی و ماشینکاری مدرن، و سایر تجهیزات زیربنایی است که به افراد در دستیابی به بالاترین کیفیت و تولید محصول موتور سه فاز دنده ای کمک می کند. ظرفیت تولید موتور سه فاز دنده ای تقریباً 4000 است. این موتورهای سه فاز گیربکس دارای عملکرد بالا، راندمان مناسب و گشتاور بالا هستند. موتورهای سه فاز گیربکس نیز برای طولانی مدت دوام دارند، در حقیقت این موتورهای سه فاز دنده به طور کلی قابل تعویض با موتور سه فاز گیربکس سایر تولیدکنندگان اصلی هستند. موتورهای سه فاز گیربکس دارای موتورهای الکتریکی با ظرفیت 0.37KW تا 5.5KW هستند که نسبت دنده های مختلفی را ارائه می دهند تا سرعت خروجی موتور سه فاز گیربکس در محدوده 25RPM تا 400RPM باشد. همچنین موتور سه فاز گیربکس به صورت سفارشی طراحی و آماده ارسال می شود. برای همه موتورهای سه فاز گیربکس یک سال ضمانت کامل جهت تعویض، ارائه داده شده است، لذا از این جهت خیال مشتری کاملا راحت است.

حتما مطالعه کنید
گیربکس خورشیدی

 

در موتور سه فاز دنده ای همه چرخ دنده ها از فولاد سخت شده ساخته شده اند و بدنه آن از جنس چدن است. بدنه های محکم به موتور گیربکس سه فاز تحمل بالایی برای جذب بار می دهد، بنابراین موتور سه فاز گیربکس با دقت بالا، سر و صدای کم و محافظ در برابر خوردگی طراحی شده است. بسیاری از کارشناسان در این حوزه، تضمین می کنند که موتور سه فاز گیربکس را با بهترین کیفیت و تحویل به موقع با قیمت بسیار رقابتی به مشتری ارائه می دهند.

بررسی عملکرد موتور گیربکس سه فاز

  • پارامترهای فنی

قدرت خروجی: 0.37 کیلو وات و 5.5 کیلو وات

محدوده سرعت: 25 دور در دقیقه و 400 دور در دقیقه

نوع بدنه: چدنی

نسبت انتقال: 3.5: 1 تا 55.8: 1

سه فاز یا تک فاز

 

  • امکانات

بازدهی بالا

محدوده سرعت بالا

اندازه جمع و جور

طراحی قوی

برخورداری از شفت جامد

عوامل موثر در بررسی موتور گیربکس سه فاز

نقش محوری در موتور دنده موتور گیربکس های سه فاز توسط واحد دنده، انجام می شود. این ویژگی ها نیروی موتور را از انتهای ورودی به انتهای خروجی منتقل می کنند. بنابراین واحد دنده به عنوان یک مبدل سرعت و گشتاور عمل می کند. در بیشتر موارد کاربردی، دنده، سرعت چرخش موتور را کاهش می دهد و در عین حال گشتاورهای بسیار بیشتری را نسبت به موتور الکتریکی به تنهایی منتقل می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، طراحی واحد دنده تعیین می کند که آیا یک موتور گیربکس سه فاز برای بارهای سبک، متوسط ​​یا سنگین و برای ساعت های کوتاه یا طولانی با قدرت بالا مناسب است یا خیر. یکی دیگر از متغیرهای اندازه گیری شده مهم برای یک موتور دنده، حداکثر گشتاور در سمت خروجی است. این گشتاور بر حسب نیوتن متر (نیوتن متر) تعیین می شود و اندازه گیری نیروی موتور دنده، بر اساس باری است که می تواند با آن نیرو حرکت دهد. عامل اصلی در تعیین نوع موتور گیربکس سه فاز، جهت نیروی واحد دنده است. سه طرح اساسی مختلف در این زمینه وجود دارد: گیربکس های موازی محور، گیربکس های زاویه راست و گیربکس های سیاره ای که هر کدام بسته به عملکرد خود، نقش متفاوتی ایفا می کنند.

حتما مطالعه کنید
معرفی انواع چرخدنده

 

  • بررسی موتورهای الکتریکی و موتور گیربکس سه فاز

شکل یک موتور الکتریکی به معنای طراحی عناصر بست موتور است. هر موتور باید در موقعیت مورد نیاز ثابت شود، خواه این امر مستلزم سفت شدن روی صفحه پایه باشد.

  • محیط کار

یک پارامتر مهم و غالباً غفلت شده در بررسی موتور گیربکس سه فاز این است که چه ویژگی هایی را باید در حین استفاده از آن ها در محیط کار پیدا کرد. هنگام انتخاب موتور گیربکس سه فاز، باید به پارامترهای زیر توجه شود:

 

خطر انفجار بخارات و گازهای قابل اشتعال یا خطر احتراق گرد و غبار قابل اشتعال. این محیط ها به وضوح به طراحی های تخصصی موتورهای الکتریکی ضد انفجار یا محافظت در برابر احتراق نیاز دارند. موتور باید دارای گواهینامه معتبر باشد.

 

دمای محیط

اکثر طراحی های اولیه موتور برای کار در محیطی طراحی شده اند که دمای هوا از -20 تا +40 درجه سانتیگراد است. برای دمای خارج از محدوده، موتورها باید مطابق آن پیکربندی شوند.

 

ارتفاع

اکثر طراحی های اولیه موتور برای کار در محیطی تا ارتفاع 1000 متری از سطح دریا طراحی شده است. در ارتفاعات بالاتر، قدرت موتور باید کاهش یابد.

 

رطوبت نسبی

اکثر طراحی های اولیه موتور گیربکس سه فاز برای کار در محیط حداکثر معادل 65 درصد رطوبت در 30 درجه سانتی گراد طراحی شده است. شرایط سخت تر در مناطق گرمسیری و برخی از عملیات ها حاکم است و دوباره به پیکربندی تخصصی موتور الکتریکی نیاز دارد.

 

آب و گرد و غبار

موتورهای الکتریکی معمولی با درجه حفاظت مشخصی تولید می شوند و بنابراین می توانند بدون مشکل حتی در محیط خارجی کار کنند. برای محیط های بسیار مرطوب (برخی از سیستم های تهویه مطبوع و غیره) پیکربندی موتور خاصی را توصیه می کنند. به طور کلی لازم است که تا جایی که ممکن است نوار موتور تمیز نگه داشته شود تا ظرفیت خنک کننده لازم حفظ شود.

حتما مطالعه کنید
گیربکس کرانویل یا شافت از بغل چیست؟

 

محیط های تهاجمی

محیط های تهاجمی (لیزرها، نرم کننده ها و سایر مواد شیمیایی تهاجمی) می توانند باعث آسیب بسیار سریع به اجزای موتور شوند.

 

بررسی موتورهای الکتریکی و موتور گیربکس سه فاز

نتیجه گیری:

در هنگام استفاده از موتور گیربکس سه فاز اطمینان حاصل کنید که موتور الکتریکی به اندازه کافی مجهز است و ویژگی های مورد نیاز برای شرایط کاری شما را دارد. بررسی کنید که آیا نیاز به نصب برنامه های افزودنی دارید یا تنظیمات مکانیکی را برای برنامه انجام می دهید. در این زمینه می توانید از کارشناسان متخصص سوال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *