گیربکس دانخوری بشقابی

گیربکس دانخوری بشقابی

 با پیشرفت علم و تکنولوژی، صنعت پرورش طیور و پرندگان نیز شامل این پیشرفت شده و از حالت پرورش مدرن و خودکار بهره می گیرد. برای کم کردن هزینه های کشاورزی و بالا رفتن بازدهی، کارکرد و درآمد کار، استفاده کردن از ابزارآلات پیشرفته در کشاورزی و پرورش حیوانات اعم از دام و طیور توصیه می شود. به علت این که میزان خورد و خوراک طیور قسمت بزرگی از هزینه های پرورش طیور را به خود اختصاص می دهد، چگونگی توزیع این موارد دارای اهمیت زیادی است. یکی از تجهیزات ضروری که در مرغداری ها و پرورش طیور باید وجود داشته باشد گیربکس دانخوری بشقابی برای تغذیه به وسیله دانخوری طیور است.

 

گیربکس دانخوری بشقابی

 

معرفی گیربکس دانخوری بشقابی

گیربکس دانخوری بشقابی برای جلوگیری از هدر رفت خوراکی ها طراحی شده است. خریداران این نوع تجهیزات می توانند بدون تلف کردن وقت این تجهیزات را از انواع فروشگاه های حضوری و اینترنتی تهیه کنند و انواع تجهیزات مرغداری مانند دام و طیور را بعد از انتخاب و بررسی خرید کنند. سیستم دانخوری اتوماتیک برای کسب و کارهای پرورش طیور می تواند تاثیر خوبی داشته و با صرفه جویی کردن در خوراک طیور، بخش بزرگی از هزینه های خوراک را برای صاحبان کسب و کار کاهش دهد. این نوع تجهیزات علاوه بر مزایای زیاد بین سالن های مرغداری بسیار پرطرفدار است.

 

دانخوری اتوماتیک دارای یک مخزن دان است که یا در محیط داخلی و یا محیط خارجی سالن قرار می گیرد و پر کردن این مخزن به طور دستی یا اتوماتیک انجام می شود و یا از طریق لوله ای که به مخزن اصلی غذا متصل است انجام می شود.

حتما مطالعه کنید  گیربکس طرح ART

 

موتور مخزن با یک تایمر به صورت اتوماتیک و در ساعت های مختلفی شروع به کار کرده و در ساعات معینی نیز از کار می افتد. هنگامی که تایمر در حالت فعال است و مخزن کار خود را شروع می کند، غذا از طریق درون منبع به داخل کانال هایی که در کل سالن مرغداری وجود دارد ریخته می شود. میزان غذایی که به هر کانال ریخته می شود را می توان از طریق پیچی که تنظیمات مختلفی را دارد عوض کرد. همچنین ارتفاع دانخوری بشقابی را نیز می تواند از طریق پیچی که به آن متصل است کم یا زیاد کرد.

 

مزایای گیربکس دانخوری بشقابی

استفاده از گیربکس دانخوری بشقابی مزایای زیادی را دارد که می توان به این موارد اشاره کرد:

1- کاهش میزان هدر رفت مواد خوراکی طیور

2- کاهش نیروی انسانی کم بودن نیروی انسانی

3- کم شدن میزان آلودگی و پیشگیری از بیماری های رایج میان طیور

4- پخش شدن یکنواخت دان به طیور در مرغداری ها

5- دسترسی راحت پرندگان به ظرف های دانخوری

مزایای گیربکس دانخوری بشقابی

انواع دانخوری های اتوماتیک بر اساس سیستم کاری

دانخوری های اتوماتیک که به صورت خودکار میزان دان را در سراسر سالن پخش می کنند دو نوع هستند که برطبق عملکرد به دو نوع مختلف دسته بندی می شوند:

1- دانخوری اتوماتیک زنجیری

2- دانخوری اتوماتیک بشقابی

 

نحوه کار گیربکس دانخوری بشقابی و مزایای آن

یکی از معروف ترین انواع دانخوری اتوماتیک دانخوری بشقابی است که در سالن های مرغداری با فاصله های ثابت و یکنواخت از اول تا آخر سالن قرار می گیردو در شکل های مختلفی مانند بیضی، دایره و پروانه ای موجود است.

حتما مطالعه کنید  دستگاه روتاتور مخازن

 

نحوه کار گیربکس دانخوری بشقابی به این صورت است که دان به وسیله یک فنر داخل لوله در همه بخش های دانخوری منتقل می شود و بعد از پر شدن بشقاب موتور و گیربکس دانخوری آن خاموش می شود. در فاصله های معینی از لوله، شکاف هایی وجود دارد که بشقاب این سیستم به آن وصل می شود و همچنین دارای یک  دریچه است تا مقدار دان وارد شده به بشقاب را بتوان با کمک آن تنظیم کرد. شما فقط باید دان را به داخل محفظه آن بریزید و استارت دستگاه را بزنید تا همه بشقاب ها به صورت خودکار در همه سالن پر شود. به طور معمول این نوع مدل از دانخوری از سقف آویزان می شود و می توانید ارتفاع آن را بسته به جثه طیور تغییر دهید.

 

از مزایای این سیستم می توان به تغییر ارتفاع بشقاب نسبت به جثه و سن طیور، جلوگیری از هدر رفت غذاهای طیور، رعایت بهداشت بالا، شستشوی راحت، نصب و راه اندازی راحت، کنترل دقیق مقدار دان مصرفی طیور اشاره کرد. طراحی دانخوری بشقابی به صورتی است که مرغ ها در دور بشقاب های دانخوری جمع می شوند و نسبت به دیگر سیستم ها، به میزان سی درصد بیش تر امکان تغذیه طیور وجود دارد.

نحوه کار گیربکس دانخوری بشقابی

مشخصات فنی گیربکس دانخوری بشقابی

گیربکس صنعتی دانخوری در اصل همان گیربکس شافت مستقیم است که به این اسم نیز معروف است، در واقع گیربکس هایی که دارای راندمان کاری بالای نود هستند به این اسم معروف هستند. گیربکس دانخوری مناسب برای نصب روی خطوط انتقال دان و آب مرغداری های صنعتی است. این گیربکس ها دارای قدرت های متنوع و راندمان های متفاوت هستند.

حتما مطالعه کنید  گیربکس پارالل طرح Rossi ایتالیا

 

مکانیزه شدن صنعتی یکی از عوامل اصلی افزایش تولید و کاهش هزینه های آن است، در صنعت مرغداری نیز این مسئله در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به بازدهی بالا، کاهش هزینه و افزایش درآمد، داشتن دقت بالا و رعایت نکات بهداشتی از تجهیزات ماشین آلاتی در صنعت مرغداری استفاده می شود. سیستم دانخوری بشقابی دارای یک لوله گالوانیزه انتقال دان است که قطر این لوله به 45 میلی متر می رسدو همچنین یک محفظه ذخیره دانخوری بشقابی با ظرفیت 80 کیلوگرم، موتور گیربکس و بشقاب های دانخوری که در فاصله 75 سانتی قرار دارند در این دستگاه وجود دارد. مهم ترین قسمت این سیستم، بشقاب های دانخوری است، بشقاب های دانخوری از جنس پلاستیک های صنعتی هستند و قابلیت جابه جا شدن راحت و قابلیت شست و شو را دارند.

 

سخن پایانی

در این مقاله گیربکس دانخوری بشقابی و تمامی سوالات مهم در مورد آن را برایتان پاسخ دادیم. پیشرفت تکنولوژی به صورتی است که کمتر حیطه ای شامل این پیشرفت نمی شود، به همین علت حتی در صنعت مرغداری نیز وسایل و تجهیزات پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد که مزایای زیادی را برای صاحبان مرغداری و صاحبان کسب و کاری که در صنعت مرغداری فعالیت می کنند دارد. گیربکس دانخوری بشقابی یکی ازتجهیزاتی است که این افراد استفاده از آن را می توانند در اولویت های خود قرار دهند.           

 

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
دریافت قیمت و مشاوره