تولید گیربکس صنعتی

 تولید گیربکس صنعتی

با توجه به پیشرفت علم و به تبع آن صنعت استفاده از دستگاه های مدرن و به روز توانسته است در بیشتر حالات جای نیروی انسانی را بگیرد. تولید گیربکس صنعتی یکی از این موارد می باشد که دارای سرعت های متفاوتی می باشند.

 ایران گیربکس، پیشرو در تولید انواع گیربکس صنعتی با کیفیت بالا.

ایران گیربکس، با بیش از سه دهه تجربه در زمینه تولید انواع گیربکس صنعتی، به عنوان یکی از پیشگامان در این صنعت شناخته می‌شود. ما با بهره‌گیری از تجربه و دانش فنی،به طراحی،توسعه و تولید گیربکس‌هایی با کیفیت بالا و عملکرد بی‌نظیر می‌پردازیم که نیازهای صنایع مختلفی از جمله صنایع معدنی، صنایع نفت و گاز، صنایع فولاد، و صنایع خودروسازی را برآورده می‌کنند.

تولید گیربکس صنعتی یک فرآیند پیچیده و حساس است و ما در ایران گیربکس با تکیه بر تیمی مجرب از مهندسان و تکنسین‌های ماهر،این فرآیند را با بهترین استانداردها و کنترل کیفیت دنبال می‌کنیم. از مرحله طراحی و مهندسی تا تولید و آزمایش نهایی، هر محصول از محصولات ما به دقت و با کیفیت بالا تولید می‌شود.

ما در ایران گیربکس به عنوان یکی از پیشگامان در صنعت تولید گیربکس صنعتی، به دنبال ایجاد روابط مثبت و موثر با مشتریان خود هستیم و همیشه به دنبال ارائه بهترین محصولات و خدمات به مشتریان عزیز می‌باشیم. اعتماد شما، افتخار ماست و ما به دنبال ایجاد روابط موثر و مثمر با مشتریان خود برای ارتقاء صنعت و ارائه راهکارهای نوین هستیم.

تلفن ثابت :28421095 – 021

تلفن مستقیم و واتس آپ:09123968772

گیربکس هایی که به تولید می رسند به طور معمول دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به همدیگر می باشند و بنا به استفاده ی خاصی که دارند به تولید انبوه می رسند. در برخی از موارد استفاده ی آنها در سرعت های خیلی پایین می باشد و در برخی دیگر صرفا سرعت بالا می تواند نیاز مصرف کننده را رفع کند. بنابراین نمی توان به طور قاطع گفت که کدام یک از انواع آن از دیگر نوع بهتر می باشد و این شرایط کار است که تعیین میکند که چه نوعی مناسب کدام محیط می باشد.

حتما مطالعه کنید  مشاوره و آموزش در جهت انتخاب انواع گیربکس های صنعتی

 

 تولید گیربکس صنعتی

مشخصه های تولید گیربکس صنعتی

تولید گیربکس صنعتی همانطور که گفته شد از دیرباز مورد توجه بسیاری از صنعت کاران به دلایل مختلفی قرار گرفته شده است. این دستگاه که در زبان فارسی به آن جعبه دنده می گویند دستگاهی است که بر روی موتور الکتریکی سوار می شود که باعث می شود در دور های بالای موتور گشتاور را کاهش دهد و در گشتاور پایین دور را بالا ببرد. به طور کلی گیربکس های صنعتی به ماشینی گفته می شود که وظیفه ی آن انتقال نیرو و کنترل قدرت وارده به آن و همچنین تبدیل گشتاور می باشد. یکی از مهمترین کارکرد های این نوع ماشین را می توان تغییر جهت در دوران دستگاه دانست.

شیوه عملکرد گیربکس صنعتی

به طور کلی به این شکل می توان عنوان کرد که گیربکس های صنعتی به عنوان یک واسطه و یک رابط عمل می کنند. نقش این واسطه برقراری رابطه ی انعطاف پذیر بین منبعی که نیرو را تامین می کنند با مصرف کننده ی نهایی است. نکته ی قابل ذکر در این مورد این است که برای گیربکس تنها چیزی که مهم می باشد میزان نیرویی است که در ورودی شافت وارد می شود و برای آن مهم نیست که چه چیزی باعث به وجود آمدن نیرو می شود.

معمولا گیربکس هایی که تولید می شوند توان مورد نیاز خود را از دستگاه های مختلف تامین می کنند. این دستگاه ها شامل موتور هایی که با سوخت گازوییل کار می کنند، توربین های گازی، توربین بادی، موتور های بنزینی، موتور گاز سوز و موتور های جت و سایر انواع دیگر می باشند.

 

شیوه عملکرد گیربکس صنعتی

عوامل تاثیر گذار در تولید گیربکس صنعتی

برای تولید گیربکس صنعتی به مانند سایر دستگاه های دیگر عوامل بسیار زیادی تاثیر گذار می باشند. به طور معمول خطوط تولید بنا به شرایط بیرونی و بازار کاری که انواع مختلف این دستگاه ها دارند مورد استفاده قرار می گیرند. در کنار همه ی این موارد نحوه ی قدرت و کارایی که گیربکس ها می توانند داشته باشند از جمله ی عوامل دیگر می باشد. در به تولید رسیدن این نوع دستگاه ها قطعات متنوعی نیز به کار می روند و هرکدام نیز دارای کارکرد مختصی هستند که در ذیل به کارکرد های مجموعه ی آنها اشاره ای خواهیم نمود.

حتما مطالعه کنید  مشاوره در جهت طراحی و ساخت انواع گیربکس های صنعتی

یکی عواملی که در تولید گیربکس های صنعتی مورد توجه می باشد توان ورودی دستگاه است که منظور از آن همان توانی است که در قسمت خروجی موتور های الکترونیکی بیرون می آید و به گیربکس ها وارد می شود. دور ورودی که منظور از آن مقدار سرعتی که محور خروجی الکترو موتور به چرخش در می آید است که در مقیاس دور بر دقیقه محاسبه می شود. از دیگر عوامل تاثیر گذار دور خروجی است که میزان آن سنجش سرعتی می باشد که محور خروجی چرخ دنده را در مقیاس دقیقه و دور آن محاسبه می کند.

گشتاور خروجی از دیگر عواملی است که در تولید گیربکس صنعتی تاثیر بسیار زیادی دارد. گشتاور به نیرویی گفته می شود که شافت ورودی در هنگام فشار به دستگاه می تواند تحمل کند که معمولا آن را بر حسب نیوتن و متر می سنجند.

تولید گیربکس صنعتی و انواع آن

در تولید گیربکس صنعتی چیزی که نوع آنها را مشخص می کند به طور کلی چرخ دنده هایی هستند که در ساخت آنها به کار می روند. بر همین اساس گیربکس ها را بر اساس چرخ دنده هایی که در آن ها استفاده می کنند به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ذیل به آنها خواهیم پرداخت.

یکی از انواع گیربکس های تولیدی از نوع گیربکس شافت مستقیم می باشد. ساختار تولید این نوع گیربکس به شکل مارپیچ می باشد. این نوع تحمل زیادی در نیروی وارده دارند و از گشتاور بالاتری برخوردار هستند. از جمله مزایای آن نیز می توان به میزان صدای خیلی کم آن، ماندگاری طولانی و طول عمر مفید زیاد و کمترین میزان سایش در چرخ دنده ها اشاره نمود.

حتما مطالعه کنید  طراحی و تولید انواع گیربکس های صنعتی

نوع دیگر گیربکس های تولیدی کرانویل می باشد که مزایای این نوع نیز راندمان کاری بسیار بالا و طول عمر بسیار زیاد می باشد. گیربکس های حلزونی از دیگر انواع تولیدی هستند که کاربرد های آن بیشتر آسیاب های با مقیاس کوچک و بالابر ها و.. می باشد و مزایای آن نرم کار کردن و هزینه ی تعمیراتی کم می باشد. نهایتا گیربکس های خورشیدی از تولیدات دیگر می باشد که در صنایع بسته بندی و بچینگ ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و از مزایای آن می توان به قابلیت قدرت بالا و تنوع دورهای مختلف و نیز گشتاور بالا اشاره کرد.

 

تولید گیربکس صنعتی و انواع آن

متریال های بکار رفته در تولید گیربکس صنعتی

تولید گیربکس صنعتی شامل اجزایی است که در آنها به کار می رود. این اجزا با در کنار هم قرار گرفتن خود می توانند یک دستگاه را به راه بیاندازند.

یکی از اصلی ترین اجزای آن چرخدنده ها می باشند. جنسی که این قطعات از آن به تولید می رسند به نوع گیربکس دارد و می تواند به همدیگر از نظر نوع شکل و جنس متفاوت می باشند. از دیگر مواردی که ساخت گیربکس مورد استفاده قرار می گیرد شافت می باشد. شافت ها معمولا در ورودی و خروجی گیربکس نصب می شود. با توجه به اینکه شافت دارای کارکردی حیاتی در دستگاه می باشند باید جنس آنها نیز از استحکام بالایی برخوردار باشد. بر همین اساس شافت ها را از فولاد می سازند. این قطعه شامل دو نوع سوراخ و شافت به تولید می رسانند.

پوسته گیربکس از دیگر مواردی است که در تولید آن مورد استفاده قرار می گیرد. با عنایت به اینکه پوسته ها نقش محافظ را در گیربکس ها ایفا می کنند از آلیاژ چدنی در تولید آنها مورد استفاده می شود. یاتاقان ها از دیگر اجزایی هستند که در تولید مورد استفاده قرار می گیرند که نقش آنها تحمل بار در محور های شافت می باشد. نهایتا کاسه نمد و درپوش روغن از دیگر موارد قابل استفاده در تولید می باشند.

4.5/5 - (27 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
دریافت قیمت و مشاوره